13 червня 2023 року
Заняття в Школі цікавої математики, яку з 2017 р. в Університеті
обдарованої дитини ведуть кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри
початкової освіти Олег Ярославович Довгий та доктор педагогічних наук,
професор, завідувач кафедри початкової освіти
Руслана Ярославівна Романишин, спрямовані не тільки на формування математичної
компетентності як ключової в здобувачів освіти, а й на розвиток логіки,
мислення, творчості та розумовий розвиток дитини загалом.
Сьогоднішнє заняття, проведене Олегом Ярославовичем Довгим, упевнило юних
студентів Яніну Корнієнко, Богдана Любінця, Ірину Юкіш, Софію Волошинюк, Єву Попель,
Олю Ємець, Яну Григорук, Вікторію Сас, Дмитра
Луцького у важливості математики в житті людини, що зумовлено необхідністю
використання розрахунків у процесі розв’язання низки життєвих проблем різного
характеру (екологічних, медичних, будівельних, військово-оборонних, фінансово-економічних,
здоров’язбережувальних тощо).
Логіка заняття, присвяченого розв’язанню різноманітних цікавих задач, ґрунтувалася на принципах партнерства,
наступності, перспективності, урахування вікових особливостей дітей. Досвідчений
викладач Олег Ярославович, попри різну математичну підготовку юних студентів (7-14 років), з-поміж методів
навчання застосовував ті, які ґрунтуються на взаємодії всіх учасників
освітнього процесу, сприяють розвитку пізнавального інтересу, якісній
підготовці дітей до переходу з одного рівня освіти на інший, пробуджують жвавий
інтерес до математики, розвивають логічне мислення, передбачають виявлення простих математичних залежностей у довкіллі,
моделюють процеси й ситуації із застосуванням математичних відношень та
вимірювань, спонукають аргументувати, доводити правильність тверджень тощо.
Спочатку діти розглядали нескладні цікаві арифметичні задачі, повторили задачі на додатковий зміст
арифметичних дій (збільшення та зменшення на декілька одиниць і збільшення та
зменшення у декілька разів). Згодом Юкіш Ірина, Волошинюк Софія, Корнієнко
Яніна, Григорук Яна, Любінець Богдан, Попель Єва, Ємець Оля, Сас Вікторія, Луцький
Дмитро перейшли до арифметичних задач
підвищеної складності та розв’язували їх за допомогою наочності (паличок та
схем на дошці), вчилися критично мислити та робити перевірку своїх відповідей.
Юні математики впевнилися, що арифметика проста тим, що завжди свою відповідь
можна перевірити, підставивши знайдений результат в умову задачі, та переконатися,
що всі отримані висловлення є істинними, тобто всі умови задачі
задовольняються.
Математичний інтенсив відбувався у вигляді змагань: за кожну правильно
розв’язану задачу або її перевірку дитина отримувала екологічно чисте й смачне яблуко,
яке із задоволенням смакувала. Зазвичай швидше розв’язували задачі старші школярі,
молодші уодівці вправно робили перевірку. Часто траплялося так, що наймолодші
уодівці висловлювали цікаві, логічні думки щодо розв'язку задачі. Практично
кожна дитина двічі ставала призером змагань. Наприкінці заняття діти ділили
віртуальний торт спочатку на 4 рівні частини, потім на 8, а далі старші уодівці
розв’язали декількома способами задачу про поділ 8-ми кілограмового торта
порівну між 16-а танцювальними парами та порівняли плюси та мінуси кожного
способу розв’язування. Смакувавши яблука, юні студенти УОДу згадували Ньютона,
якому яблуко допомогло дійти до одного з найбільш значущих відкриттів людства –
закону всесвітнього тяжіння, та вкотре впевнилися: математика – це не тільки розрахунки, а
насамперед логічне мислення, здатність до прогнозування та планування,
міркування, спілкування тощо.
Інформацію підготувала Г. Білавич
Немає коментарів:
Дописати коментар